Trasa przebiega przez trzy województwa: łódzkie, wielkopolskie i dolnośląskie. Wznowienie ruchu pociągów na tej linii z pewnością zdynamizowałoby rozwój tych regionów i przyczyniło do ich integracji.
Na przywróceniu trasy najbardziej skorzystają podróżni. Na razie jeżdżą wyłącznie mocno już przeciążoną drogą krajową nr 8. Linia 181 stanowiłaby alternatywę komunikacyjną. To, zdaniem samorządowców, skróciłoby czas przejazdu między Wrocławiem a Warszawą dla m.in. kibiców EURO 2012.
Jednak, jak zauważyła obecna na spotkaniu Józefa Majerczak, członknini zarządu PKP, ze względu na zbyt wysoki koszt rewitalizacji linii, unowocześnienie jej jest realne dopiero w nowej perspektywie unijnej. Wówczas samorządy mogłyby wraz z Urzędem Marszałkowskim aplikować o fundusze na realizację trasy.
Niestety samorządy nie mają na ten cel żadnych własnych środków. Dlatego w kolejnych rozmowach weźmie udział Marszałek Województwa Wielkopolskiego. W trakcie piątkowego spotkania sporządzony został protokół, który trafi na jego biurko.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?