KONTROLE SANEPIDU - Kliencie, uważaj co kupujesz!

Nasza publikacja spowodowana sygnałem od kaliszanina, Krzysztofa Kobyłki, który stwierdził, że w hipermarkecie Carrefour na przecenionych wędlinach umieszczono nową datę przydatności do spożycia, wywołała wiele komentarzy klientów, opisujących zakupowe doświadczenia i perypetie.

Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij

– W jednym z kaliskich marketów na stoisku z wędlinami, mięsem i serami istnieje nawet tzw. „śmierdzielnia” – pisze klient. – Gdy mija termin przydatności do spożycia jakiegoś mięsa pakowanego próżniowo, to trafia ono na stoisko ze „świeżymi” wyrobami.

Kupujący kierują skargi do Państwowej Inspekcji Handlowej lub do Państwowej Powiatowej Stacji Saniatrno-Epidemiologicznej w Kaliszu.
Kontrole nie zawsze potwierdzają zastrzeżenia kupujących.

– W Carrefourze stwierdziliśmy przemetkowywanie wyrobów półgarmażeryjnych, na których umieszczono obniżoną cenę, ale nie zmieniono terminu ważności – mówi Barbara Gogolewska, zastępczyni Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu.

Pracownicy marketu, najwyraźniej szybko usunęli naklejone metki.
∨ Czytaj dalej

Tym bardziej, że w tej sprawie interweniowała centrala Carrefour Polska, do której zwróciliśmy się po wyjaśnienia. Wyjaśniono nam, że etykiety z podwójną datą ważności są efektem błędu informatycznego. Szybko go naprawiono.

Błędem nie dało się jednak wytłumaczyć cukierków z robakami, stwierdzonych przez sanepid w jednym z kaliskich sklepów. Informacja o wycofanej i przebadanej partii słodyczy trafiła do inspektora sanitarnego w powiecie, w którym znajduje się ich producent, aby podjął stosowne czynności.
Kaliski PIH w okresie przedświątecznym dokonał kilku kontroli w hipermarketach.

– Skontrolowaliśmy 11 partii artykułów m. in. wyrobów garmażeryjnych, ryb mrożonych glazurowanych (z warstwą lodu) oraz kawę – mówi Lucyna Michalak z kaliskiej delegatury PIH. – W trzech przypadkach wykryliśmy nieprawidłowości.

Inspektorzy PIH odkryli pierogi z mięsem o gorzkim posmaku, pierogi z grzybami o zaniżonej zawartości farszu oraz zakwestionowali 1 partię ryb, w której było zbyt dużo lodowej glazury a za mało ryby. Za brak informacji o procentowej zawartości glazury w stosunku do wagi ryby PIH może nałożyć karę dla małego sklepu w wysokości 500 zł a dla hipermarketu do 1000 złotych. Klienci skarżą się też na rozbieżności w cenach towarów.

– Przy kasie w Carrefourze okazało się, że cena bluzki, którą chciałam kupić jest o 10 zł wyższa od tej na metce – napisała Janka z Kalisza. – Szefowa kas stwierdziła, że cena powinna być uregulowana na stoisku.

Z informacji uzyskanych w PIH – u wynika, że ostatnio jeden z kaliskich hipermarketów został ukarany karą 500 zł za brak wywieszek z cenami oraz brak odpowiedniej ilości czytników ( na każde 400 m musi być jeden), w których klienci mogą sprawdzić ceny.

Praktyki stosowane przez hipermarkety przekonują, że powinniśmy kupować rozsądniej. Nie wrzucać do koszyków wszystkiego jak leci, lecz dokładnie czytać etykiety oraz upewnić się co do ceny towaru. A w razie wątpliwości po prostu zrezygnować z zakupu.
Daria Kubiak Daria Kubiak
źródło: Głos Wielkopolski

Komentarze (0)

avatar

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!

Wybierz kategorię